Z jakich powodów warto zastanowić nad reklamą własnej strony www

Prowadząc przedsiębiorstwo, nawet bardzo niezbyt duże, w obecnych czasach nie możemy istnieć bez strony www. Wymaganie istnienia w sieci tyczy się już całej gospodarki, począwszy od wielkich korporacji, a skończywszy na małych jednoosobowych firmach usługowych. Można wręcz stwierdzić fakt, że małe rodzinne przedsiębiorstwo tym bardziej potrzebuje promocji i dotarcia do potencjalnego klienta. Jakakolwiek forma promocji, czy to mała wizytówka w ogólnym portalu czy fachowa strona internetowa, zwiększa naszą reklamę o wiele procent. Nie trzeba również pomijać faktu ekonomiczności tej inwestycji. O ile jesteśmy firmą startującą, dla której każda wydana złotówka się liczy, możemy skorzystać z darmowych serwerów, darmowych stron czy także darmowych wizytówek. Należy jednak pamiętać, że w przypadku darmowych lub nisko kosztowych portali, nasza obecność jest w znaczącej liczbie sytuacji nieeksponowana, jest ułożona obok wielu firm, instytucji o podobnej działalności co my. Ważnym aspektem jest także pozycjonowanie strony w najpopularniejszych przeglądarkach dostępnych na rynku internetowym, gdyż nasz klient w zdecydowanej większości przypadków szuka określonej słownej frazy usługi, produktu, który oferujemy.

Profesjonalne, płatne strony www posiadają tę przewagę nad darmowymi, że często są niepowtarzalne, utworzone specjalnie dla danej firmy, nawet wówczas gdy posiadają wspólny silnik (schemat). Analogicznie w jaki sposób z gazetą, czy innym produktem medialnym, liczy się pierwsza strona tak zwana startowa, to ona powinna przykuć naszą uwagę. Klient który ją odnajdzie, w bardzo wielu przypadkach otwiera kilka podobnych, ale zagłębia się w tekst wyłącznie jednej, dwóch. Pamiętajmy, że pierwsze wrażenie jest najbardziej istotne, o ile będziemy mieć usterki, brzydką grafikę lub źle wykonaną technicznie stronę (rozszerzone obrazki, nie najlepsza strona kodowa) to ewentualny klient raczej nie wybierze naszej usługi, bez względu na cenę produktu, czy usługi, jaki oferujemy, gdyż będzie się bał bubla. Musisz też mieć świadomość tego dla jakiej grupy targetowanej naszych klientów chcemy dotrzeć, gdyż przeciwnie będziemy przygotowywać stronę adresowaną dla młodzieży, przeciwnie dla osób starszych tożsamo jak inaczej dla kontrahentów na produkty normalnego użytku, a zupełnie inaczej dla towarów niszowych przeważnie elitarnych, ekskluzywnych. Powinno się także pamiętać o dostępności naszego klienta do Internetu.

W Polsce nie prawie każdy dysponuje szerokopasmowym łączem, a można aby wręcz śmiało stwierdzić, że tego rodzaju łącze ma mniejszość Internautów. Dlatego przy tworzeniu strony www musisz uwzględnić czy chcemy sporo animacji, zdjęć, muzyki, która spowalnia łącze, czy również najprostszą stronę informacyjną, która raczej jest nieciekawa dla oka, lecz prosta i szybka dla każdego odbiorcy. Można oczywiście połączyć obie, zadając pytanie na stronie startowej, czy użytkownik preferuje oglądać naszą stronę w wersji html (prostej, informacyjnej) czy też we flash’u (animacji) , ale ze względu na cenę takie usługi oferują zazwyczaj duże przedsiębiorstwa. Jako przykład przedstawmy jednoosobowa firmę remontowo- budowlaną. Jej klientami są częściej mężczyźni i kobiety nie potrzebujące wykonywać wielkich inwestycji, dla których liczą się koszty, niemniej jednak które żądają poprawnie wykonanej, specjalistycznej usługi. Obecnie poleciłbym stronę internetową wykonaną w formie html’a z ewentualnymi małymi dodatkami flash’a. Powinien na niej znajdować się ewentualny cennik usług , a dodatkowo zdjęcia z realizacji wcześniejszych zamówień. Nawet jedna osoba nie będzie żądał od pojedynczego fachowca referencji z wielkich inwestycji, ale każdy chciałby zobaczyć w jaki sposób wygląda usługa którą oferuje.

Comments are closed.