Reklama w Internecie i jej formy
SEO & SEM to dziedzina pomiędzy branż biznesów internetowych, która niekoniecznie jest znana szerszej publiczności. Tak właściwie to niedużo kto potrafi rozszyfrować te skróty, jeśli nie obraca się wprost w temacie albo również przenigdy nie miał z nim do czynienia. Sytuacja staje się nieco bardziej klarowna, kiedy SEO zastąpimy pozycjonowaniem – a więc procesem mającym na celu podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwana na konkretne słowa kluczowe.
Takie działania już na początek sugerują, że SEO jest jedną z form sieciowego marketingu, a co za tym idzie, jako reklama internetowa perfekcyjnie kontroluje się w przypadku promocji poszczególnych stron www. System ten działa banalnie prosto: użytkownik Internetu wpisując w Google jakąkolwiek frazę otrzymuje listę wyników-stron, które według wyszukiwarki najlepiej spełniają kryteria wynajdowania. Misją pozycjonera jest jednak sprawienie (aktualnie poprzez funkcjonowania pozycjonerskie), ażeby w gronie wyników wyświetlających się na samej górze (tak zwane TOP3 rezultatów organicznych) pojawiła się dana strona www. Nie jest to zadanie łatwe, w szczególności wtedy, gdy pozycjonowanie prowadzone jest dla średnio skomplikowanych oraz niełatwych fraz priorytetowych – czyli bardzo konkurencyjnych. Pozycjoner musi w pewnych przypadkach włożyć w ten proces bez liku czasu i pracy, wykonać dziesiątki stron zapleczowych, zadbać o zyskanie wartościowych linków i zachęcić użytkowników sieci Internet, ażeby sami zaczęli linkować do takiej witryny. Taka forma internetowej reklamy jest więc dość żmudna – ale za to cechuje się dużą efektywnością.
Autorem artykułu jest PageSEO.