Reklama i jej dzieje
Czy można odnieść rynkowy sukces bez promocji? Choćby ma ona wielu przeciwników, zdaniem większości osób jest czymś niezbędnym dla współczesnych przedsiębiorców. Promocja, która daje możliwość pozyskiwać nowych nabywców, stała się w ostatnich latach bardzo istotną dziedziną edukacji, dzięki której można zdobyć wiedzę na temat zachowań konsumentów i wykorzystać ją w rozwoju prywatnej działalności. Promocja jest jednocześnie dość specyficzną formą komunikacji prowadzonej wśród producentem a nabywcą, a od przebiegu owej komunikacji zależy rynkowy sukces wielu firm. Nic zadziwiającego, że tą ważną dziedziną wiedzy zainteresowano się w ostatnich latach szczególnie mocno.
W promocji istotną rolę zajmuje skuteczna komunikacja. Prowadzona jest ona pomiędzy producentem a nabywcą, a jej celem jest zachęcenie ewentualnego klienta do wyboru danego produktu albo do skorzystania z danej usługi. Komunikat musi więc zawierać rzetelne informacje, dzięki którym klient będzie mógł uzyskać wiedzę na temat produktu. Oprócz wiadomości typowo informacyjnych ważne jest również umiejętne zachęcenie klienta do zakupu. Można to zrobić na wiele możliwości. Błędem jest nadużywanie obietnic, a znacznie lepsze rezultaty przynosi obiektywne przedstawienie tych korzyści, które ma możliwość przynieść wybór danego produktu.
Promocja to natomiast nie tylko sam produkt. To również firma, dla której ważną sprawą jest upowszechnianie wiadomości na temat swej działalności oraz dodatkowo swego logo.
Promocja jest częścią znacznie szerszych działań marketingowych, a w jej ramach korzysta się z takich elementów, jak reklama, aktywizacja sprzedaży , a ponadto sprzedaż osobista. Specyficznym i bardzo wymagającym czynnikiem skutecznej promocji jest też public relations, który pozwala upowszechniać pozytywny wizerunek firmy.
Dodatkowe informacje: strona www.