Pozycjonowanie vs. Adwords

Właściwie każdy specjalista z zakresu SEO idealnie zdaje sobie sprawę z tego, że Google niezbyt przyjaznym okiem patrzy na wszelkie funkcjonowania związanie z pozycjonowaniem strony. W naturalny metodę stanowią one bowiem konkurencję dla systemu reklamowego Google: Adwords i Adsense. Nie oznacza to jednakże, że pozycjonowanie i usługi SEO są z tego względu w jakimś odwrocie. Wręcz przeciwnie, ponieważ im bardziej pracownicy amerykańskiego giganta próbują walczyć z branżą SEO, tym jest ona mocniejsza. Priorytetową różnicą między pozycjonowaniem a systemem Adwords jest oczywiście cena , a ponadto skuteczność obu metod. W niektórych przypadkach po prostu nie opłaca się wykupywać kampanii reklamowej w Google, ponieważ rywalizacja jest zbyt mała – równie doskonały efekt dadzą samo pozycjonowanie i linkowanie strony, które czasami można przeprowadzić dosłownie we własnym zakresie. Dotyczy to priorytetowo prostych i niszowych fraz, które nie są oblegane przez konkurencję i których wypromowanie na czoło wyników wynajdowania jest w szczególności proste. W przypadku systemu Adwords warto się nim zainteresować, gdy mamy do czynienia z ogromną konkurencją na danym rynku lub gdy ceny za pozycjonowanie i usługi SEO znacznie przekraczają nasz planowany budżet. Dobrą cechą takiej reklamy jest jest relatywnie wysoki czynnik kompresji, dzięki czemu mamy pewność, że naszą stronę odwiedzą wyłącznie klienci zainteresowani daną usługą. Należy natomiast uważać za nieetyczne funkcjonowania konkurencji, która nierzadko specjalnie klika w reklamy Adwords, wyczerpując limit ustawiony w kampanii i generując nam wyższe koszty.

Comments are closed.