Czy samodzielne pozycjonowanie się opłaca?
###
Pozycjonowanie stron www – prawdopodobnie każdy Internauta zetknął się już z tym pojęciem. Oprócz tego, wielu osobom wydaje się, że jest to dziedzina, którą można zajmować się zawodowo praktycznie bez żadnego doświadczenia. Ponieważ pozycjonowanie stron internetowych polega głównie na zdobywaniu linków, zatem coraz popularniejsza staje się opinia, iż pozycjonowanie nie jest niczym trudnym, wystarczy tylko siedzieć przed komputerem i spamować, gdzie się da. A to potrafi wszakże właściwie każdy…
Tymczasem pozycjonowanie stron internetowych jest dziedziną, w której sukces odnoszą naprawdę nieliczni. Osoby niedoświadczone, polegające na opiniach innych , a dodatkowo na informacjach dostępnych za darmo w Internecie, w bardzo wielu przypadkach swoimi nieudolnymi staraniami doprowadzają do tego, iż dana witryna zalicza tzw. filtr albo ban w Google. Gdy należy w późniejszym czasie wydostać witrynę z filtra albo bana, pozycjoner amator w większości wypadków wycofuje się, nie mając pojęcia, co dalej robić. Tak zatem poleganie na niedoświadczonym pozycjonerze lub własnoręczne pozycjonowanie ma możliwość okazać się całkowicie nieopłacalne.
żeby ustrzec się przykrych konsekwencji związanych z nieumiejętnymi działaniami takich osób, warto skorzystać z usług kogoś polecanego przez znajomych, którzy mieli już okazję sprawdzić umiejętności danego pozycjonera. Najlepszym wyjściem jest jednak zapoznanie się z ofertą firmy, dla której pozycjonowanie stron internetowych to główna dziedzina działalności. Można wtedy mieć stuprocentową pewność, że poczynione starania nie pójdą na marne, lecz przyczynią się do wzrostu obrotów finansowych.
Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie i public relations można z sobą łączyć i razem wyprodukować coś co będzie współgrało ze sobą doskonale. Zwiększając dodatkowo sprzedaż naszego produktu. Jednak jak to należy zrobić?
Jak wiemy Public Relations w dużym stopniu korzysta z notek prasowych jako jednej z możliwości dotarcie do klienta z produktem. Bądź także drugim celem takiej notki jest kreowanie marki w oczach ewentualnych kupujących. Jedynym co trzeba zrobić to odpowiednie zoptymalizowanie danego artykułu prasowego dzięki, takiej optymalizacji nasza informacja dotrze do znacznie większej grupy zainteresowanym. Warto wykorzystywać w takich artykułach bardzo niszowe słowa kluczowe. Dzięki temu pozycjonowanie wykona się niemalże automatycznie. Drugą wielką zaletą takich artykułów jest fakt, że łatwo uda się w niego wpleść zagnieżdżone linki do naszej witryny. Takie linki wyglądają nadzwyczaj naturalnie, ponieważ nikogo wszakże nie powinno dziwić, że w artykule o ofercie danej firmy znajdzie się odnośnik do niej.
Jak zatem zauważyłeś PR i pozycjonowanie stron można ze sobą łączyć. Powiedziałbym dosłownie, że trzeba to robić dla genialna firmy. Jednakże dlaczego firmy nie korzystają z takiej sposobności. Wydaje mi się, że nie mają odpowiednich kompetencji by ten potencjał wykorzystać.
Zapraszmy do spojrzenia na nasz katalog firm.